En Öland hay muchos campesinos

På Öland finns det hmmmm..
Ja, vad finns det på en ö som Öland. Inte så mycket faktiskt.
Sitter här och gör Spanska läxan och försöker komma på vad det finns på Öland.
Först tänkte jag skriva gräs. Men det finns antagligen lika mycket gräs vart man än vänder sig i Sverige.
Och då menar jag alltså vanligt hederligt gräs som växer på tomten, och inget annat.
Efter en stunds grubblande slog det mig!
Det finns mycket bönder på Öland! och där har vi rubriken!
Fast jag tror inte att man får skriva ett det finns mycket bönder på Öland när det gäller geografi på spanska.
Så jag får fortsätta grubbla över vad det finns på öland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0