hejsan

Idag är det fredag och humöret är på topp igen. Jag har börjat med klickerträning på min lilla hund. Det går strålande måste jag säga!
Jag har jag precis börjat, men det första jag försöker lära Viggo är stå. Alltså självklart kan han ju stå redan men jag vill att han ska kunna stå när jag säger stå såsom han sitter när jag säger sitt.
Det är jätteroligt faktiskt :)

En klicker är en liten sak som man kan trycka på (wooow) när man trycker på den så låter det klickklick. Själva grejen med träningen är att hunden ska förstå att klicket betyder belöning (godis eller lek t.ex) när hunden har fattat detta så kan man använda klickern för att lära hunden trix och kommandon :)

Jag hoppas att jag ska ut och springa idag också. Eller egentligen hoppas jag att jag bryter benet så att jag slipper, men det skulle vara bra om jag sprang..


Viggo. Snyggo. Mysko. Myskoboy. Viggoboy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0