Ida is back!

Ida är tillbaka och hon är här för att stanna!
Eller näe igentligen inte för hon ska till Skara imorgon, men efter det så ska hon förhoppningsvis stanna ;)
Jag har vart med denna omtalade flicka idag.
Vi bakade paj nästan hela dagen ;D Från klockan ett till sex..¨
Men det var så att det skulle vara bär i pajen och de tog flera timmar att få tag i både björnbär och hallon xd
Först stod vi ute i snären och plockade vildbjörnisar.
Men när det kom till hallon delen så blev det lite knepigt.
Vi gock till Idas grannar som har en jätte odling av hallon och frågade om de hade några bär.
Men rumänskan som vi pratade med hävdade att de inte hade några.
Då fick vi använda vårt hemliga vapen - Martin!
Vi tvingade Idas pappa att följa med tillbaka till grannarna och fråga om vi fick gå ut på åkern och plocka bären själva.
Då stod där en annan rumän.
Martin pekade på oss och sa - Flickorna
Pekade mot åkrarna och sa - Plocka       Bär
Rumänen vi pratade med nu var mer vänligt sinnade och sa något i stil med visst, sen plockade Ida och jag hallon i en timme.
Och efter detta kunde vi börja med själva pajen.
Men upptäckte såklart att en ingrediens fattades. Så vi fick cykla till Almers.

Oj vad långt detta inlägget blev- Ouupps!
Aja vi bakade färdigt pajen och jag åkte hem.


Här hemma har jag käkat havskatt, som faktiskt smakade precis som vanlig fisk.
Och jag tog inga bilder ida, för det liknade torsk ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Ååh, vilken besvikelse det måste va för dig:(:)

2010-08-09 @ 19:22:35
URL: http://iiddaajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0