Vår

Får får vår tår, Tor?

Hejsan hoppsan. Nu är det vår på riktigt och marken är mest grön! Det är så fint.
Jag har vart med Ida idag. Vi har mest varit ute och gjort ingenting specifically. Myckte gående barfota i gräset har det blivit. Nu har jag bruna tår.
Jo! En lite halvmysko sak som vi har gjort var att hälla kanel och curry på skogsmyror. Ida hade en teori om att myror inte gillar kanel. Vi testade med curry också ut i fall att kanelen inte skulle verka.
När myrorna blivit fint gyllenbruna flydde de för livet. För att vara säkra på att inga myror kom till vår filt så gjorde vi en mur av kanel-curry också.
Sen låg vi i min säng och balanserade kokböcker på fötterna som vi sträckte upp i luften.
Okej, det där var två lite halvmysko saker visst.
 
Imorse fick jag en bikini och ett påskägg av påskharen! Jag vet att han brukar komma imorgon men, av någon anledning så kom han hit idag :D
Bikinin var jättefin! En räddare i nöden med tanke på att jag inte har någon annan och vi ska till simhallen med skolan när den börjar igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0