House börjar klockan nio

Igår blev det inget inlägg pga att jag inte var hemma förens prick nio.
Vill ni höra min fina historia om dagen?
- Jaaaaa, det är klart vi vill alicia!!!

Först åkte jag hem till Ida och vi gjorde inget speciellt - ida gjorde en smothie och vi spelade alfapet ;)
Jag vann överlägset med ordet Jämer ( höhö) Det gav 17 poäng + att jag fick dubbelt på hela ordet så alltså 34 p.
Ida tvivlade starkt på att jämer var ett riktigt ord, fattar linn och agnes vad tvivlade betyder tro?
Sen skulle vi åka in till kalmar med bussen och träna. Vi fick skjuts till närmaste bussplats och sen hoppade väntade vi på bussen några minute bla bla. Vi mötte upp Elina och Molly blabla.
Vio kom int till friskis och svettis ( försenade som vanligt)
Och bytte om i racerfart.
Sen dansade vi afro.
Efter passet skulle vi gå ner och kolla upp busstider hem. Men datorn man kan använda var sönder så vi frågade i receptionen.
En väldigt trögfattad kvinna sa att det går en buss vi tio i.
Vi duschade fort och sprang ner till hållplatsen. Efter en kvart konstaterade vi att bussen inte skulle komma.
Vi gick in till den tröga kvinnan igen och frågade om vi fick gå runt och kolla själva på klt.se.
Det fick vi så det gjorde vi nästa buss går inte förens om en halvtimme stod det ( halv nio)
Nu började jag få lite panik. JAG KOMMER ATT MISSA HOUSE, SESONGS PREMÄREN OCH ALLT!
Vi väntade och väntade och jag var nära en panikångestattck, höh dramatiskt.
Vi gick ut i ganska så god tid men sen kjom jag på att för att vara säkra på att vi inte skulle missa bussen så var vi tvungna att springa till nästa busshållsplats, innan MCdonalds svängen.
Ida och jag kutade och molly och elina lunkade efter.
Bussen kom! Finally!
Bussturen gick bra. Bussen stannade på stationen vid fem i nio. Vi lämnade av elina vid hennes väg. Sedan körde mamma gasen i botten och vi var på vår garageuppfart klockan 20.59.
Jag rusade in och slängde mig i soffan när klockan visade prick 9.
House började och jag pustade ut, jag hade hunnit.



Långt och lite segt inlägg vardethär.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0